Veel gestelde vragen

Inloggen

Hoe log ik in?

  • De eerste keer dat je op deze vernieuwde website inlogt moet je een ander wachtwoord instellen. Klik op wachtwoord vergeten. Je krijgt dan een e-mail met resetlink. Daarmee kun je een nieuw wachtwoord instellen. 

Ik weet mijn wachtwoord niet (meer)

  • Klik op inloggen

  • Klik op wachtwoord vergeten

  • Voer je e-mail adres in

  • Klik op bevestigen

Als je e-mailadres bij ons bekend is ontvang je automatisch een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Ik weet niet met welk e-mailadres ik moet inloggen

Weet je wel je relatienummer (lidnummer)?

  • Klik op inloggen

  • Klik op wachtwoord vergeten

  • Voer je relatienummer in

  • Klik op bevestigen

Er gaat dan een automatische e-mail naar het e-mailadres dat bij dit relatienummer geregistreerd staat. Let op: dit werkt alleen bij relatienummers van personen. Als je het relatienummer van je organisatie invult krijg je geen resetlink.

Je kunt ook bellen met de Woonbond. De receptie kan vertellen met welk e-mailadres je in onze administratie staat. Of wat je relatienummer is. De receptie kan het ook vertellen als er nog helemaal geen e-mailadres in onze administratie staat.

Kunnen er 2 e-mailadressen bij hetzelfde account horen?

Nee, dat kan niet.  Het kan wel zijn dat je met meerdere e-mailadressen accounts hebt. Bijvoorbeeld als je met verschillende e-mailadressen bestellingen hebt geplaatst. Of als je met verschillende e-mailadressen een abonnement op e-nieuwsbrieven hebt genomen.

Ik wil mijn e-mailadres laten wijzigen

Stuur dan -met je nieuwe mailadres- een mailtje naar ledenadministratie@woonbond.nl. Meld in dat mailtje ook wat je oude mailadres was en wat je postadres is.

Weet de Woonbond mijn e-mailadres?

Misschien niet. Als je na het opvragen van een resetlink geen mail ontvangt kan het zijn dat je e-mailadres nog niet (of niet juist) in onze administratie staat. Je kunt dan niet inloggen. Bel met de Woonbond. De receptie kan je vertellen of er een e-mailadres geregistreerd is bij je lidmaatschap. Of mail naar ledenadministratie@woonbond.nl 

Gegevens wijzigen

Hoe wijzig ik mijn postadres, om een verhuizing door te geven?

  • Klik op inloggen (of als je al bent ingelogd op je naam)

  • Klik op Mijn Woonbond

  • Klik op Mijn gegevens

  • Wijzig je postadres en klik op opslaan

Lid worden

Het lukt mij niet om via de website lid te worden

Bel met de Woonbond: 020 - 551 77 55. De receptie kan helpen.

Bestellen en ledenkorting

Moet ik als persoon bestellen of als organisatie?

Is in ons systeem bekend dat je organisatie lid is van de Woonbond en dat jij daar in het bestuur zit? Dan krijg je ledenkorting. Wil je dat andere bestuursleden van jouw organisatie kunnen zien wat jij besteld hebt? Kies dan voor 'Bestellen als organisatie'. Als je op deze website de rechten hebt om voor een organisatie te  bestellen dan zie je dat in Mijn Woonbond.

Ik ben persoonlijk lid, maar kreeg geen ledenkorting. Hoe kan dat? 

Het kan zijn dat je e-mailadres nog niet in onze administratie staat. Of dat je wel een ledenaccount hebt, maar dat dit is verbonden met het (inmiddels verouderde) e-mailadres waarmee je destijds lid werd. Bel de Woonbond om te vragen hoe je in de administratie staat. Of mail naar ledenadministratie@woonbond.nl.

Mijn organisatie is lid, maar ik kreeg geen ledenkorting. Hoe kan dat?

  • Het kan zijn dat in onze administratie (nog) niet bekend is dat je bestuurslid bent. Het kan ook zijn dat je met een ander e-mailadres in onze administratie staat. Of het kan zijn dat je organisatie geen lid meer is. Bel de Woonbond om dit te vragen. Of mail naar ledenadministratie@woonbond.nl

Ledenaccount

Hebben mijn mede-bestuursleden een ledenaccount waarmee ze korting krijgen?

Ja, maar alleen als je organisatie lid is en je aan de ledenadministratie hebt doorgegeven:

  • wie de bestuursleden zijn

  • wat hun e-mailadres is


  • Een account is altijd persoonsgebonden. Je medebestuursleden loggen dus in met hun eigen e-mailadres. 

Hoe zie ik of ik lid ben?

  • Klik op inloggen

  • Klik op Mijn Woonbond

  • Klik op Mijn lidmaatschap

Hoe zie ik of mijn organisatie lid is?

  • Klik op inloggen

  • Klik op Mijn Woonbond

  • Klik op Mijn lidmaatschap

Als je organisatie lid is zie je dat bij Mijn lidmaatschap. Bent je zowel persoonlijk lid als bestuurslid van een organisatie die lid is?  Dan zie je twee lidmaatschappen.

Downloads

Hoe kan ik downloads voor leden bewaren?

Om toegang te krijgen tot downloads voor leden moet je eerst inloggen. De downloads waar je bij mag kunt je doorbladeren en lezen.  Rechtsonder op het bladerscherm staat de downloadknop. Daarmee kun je de publicatie ook lokaal bewaren: downloaden dus.

Waarom kan ik niet bij alle downloads voor leden?

De Woonbond heeft verschillende soorten leden. Voor sommige downloads moet je persoonlijk lid zijn. Voor andere moet je bestuurslid zijn van een organisatie die lid is. Of kaderlid zijn van de Woonbond.

.

 

Vernieuwde website

De webwinkel is vernieuwd en het inloggen werkt anders dan voorheen.